Followers

Monday, January 26, 2009

Bila Allah Mencipta Wanita


"Ketika ALLAH menciptakan seorangwanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. ALLAH membuat bahunya cukup kuat untukmenopang dunia; namun, harus cukup lembutuntuk memberikan kenyamanan".
"ALLAH memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakanyang seringkali datang dari anak-anaknya."
"ALLAH memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."
"ALLAH memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"ALLAH memberinya kekuatan untukmendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untukmelindungi hatinya."
"ALLAH memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernahmenyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, ALLAH memberinya airmata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknyauntukdigunakan bilapun ia perlukan."
"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaianyang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikanseorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

No comments:

Baiti Jannati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Marwan Majdi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails