Followers

Friday, August 3, 2012

Ku tatap wajahmu, suami dan anakku..

Bismillahirrahmanirrahim..

Waktu sekarang menunjukkan jam 2.45 am. Anak dan suami telah lama tidur, merehatkan diri, menikmati keindahan malam dengan tidur.. Nikmat Allah yg tidak terhitung.

Firman Allah: "kami jadikan malam sbg pakaian".

Malam ini, entah mcm mana sy ternampak satu link d fb. Saya buka. Ni link nya.

http://mawarnafastari.blogspot.com/

Rupa-rupanya pemilik blog ini telah pun kehilangan suaminya yg tercinta.. Berderau hati sy membacanya. SEBAK.

Bagaimana kekasih hati yg kita cintai, tp akhirnya x sempat utk bersama d dunia smpai menimang cucu.
Allah Maha Mengetahui.. Kehidupan d dunia hanya sementara, akhirat yg kekal abadi.

Lepas membaca blog, sy renung wajah suami dan anak yg sdg tidur.. Aku bertuah memiliki mereka d sampingku. Terima kasih ya Allah, mereka penguat hatiku, sumber motivasiku..

Apa tanda syukur dgn nikmat insan tersayang ini??

Semasa menonton drama "Ketika Cinta Bertasbih" yg saya download d You Tube, satu kata-kata Anna Althafunnisa' "Semoga Allah mengizinkan saya utk sentiasa berkhidmat pd suami ku".

Ya. berkhidmat pada suami. Membantu seboleh mungkin pada suami dan anak..

Saya ingin jadi bidadari suami d dunia mahupun d akhirat kelak. Meskipun terasa diri sememannya x layak, namun sy doakan smg Allah sentiasa memberi kekuatan pd diri utk buat yg terbaik pada kedua cinta hatiku ini..

Suamiku,
Cinta dan sayang untukmu
Pateri kasih dua jiwa
terpahat mendalam di kalbu
Aku mencintaimu
Sepenuh jiwa ragaku
Kerana cintaku adalah ibadah
Buat manusia mulia sepertimu

ya Allah, kukuhkan cinta kami ini
Bawalah kami merentasi samudera ini
Pimpinlah tangan kami menujuMu
Menggapai redhaMu

No comments:

Baiti Jannati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Marwan Majdi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails